E-handelstrender 2014

Vi kan hjälpa ditt företag med de flesta aspekter som rör e-handel, oavsett om det gäller att designa och bygga en e-butik, betallösningar eller implementera smarta funktioner.

Vår egen  e-handelsmodul är knuten till vårt CMS Nova och är i dag ett väldigt prisvärt alternativ till de övriga produkterna på marknanden.

Trender 2014

Huffington post listade för ett tag sedan vad de tror kommer att vara de viktigaste trenderna 2014 som små och mellanstora E-handlare bör ha i åtanke då det jobbar med sin webbnärvaro. Dessa sju punkter är själklart inte regler i sig utan en bra fingervisning av vad man bör tänka på under 2014.

  1. Mobilanpassning - Tillhör din målgrupp de som besöker din sida via mobil? Säkerställ då att din webshop är mobilanpassad.
  2. Gratis frakt och snabba leveranser - Om du inte har möjlighet att skicka snabbt och gratis, gör då frakten personlig. Det kan göras genom att skicka med en liten present eller ett "personligt" meddelande till kunden. 
  3. Titta utanför gränserna -  Internet har inga landsgränser, det kan vara värt att kika på kunderna som finns utanför Sverige.
  4. Innehållsmarknadsföring - Under 2014 planerar över 80% av alla marknadsförare att öka sina budgetar för innehållsmarknadsföring. Mindre företag som har stramare budget kan istället arbeta med att ge sina kunder användbar och unik information för att inspirera till starkare kundrelationer. 
  5. Relevanta upplevelser - Använd statistik och användardata som finns och anpassa denna så att kunden får rekommendationer av produkter den kan vara intresserad av. Hjälp dina kunder att klicka mindre och snabbare  hitta vad de söker i din webshop.  
  6. Skräddasydda produkter - Under 2014 kommer vi att se fler företag ge kunder möjlighet att anpassa, ändra eller designa produkter som de vill köpa. 
  7. Varumärkesvård - Företag bygger starka varumärken genom att leverera bra produkter, berätta om dess ursprung samt förklara dess fördelar anpassat för dess målgrupp. Oavsett vad du säljer, glöm inte bort att kommunicera ditt varumärke och vad det står för.

Läs hela artikeln i Huffington Post här

Kommentarer är stängt